Undervisning og Indlæringsvanskeligheder
Her findes artikler og links om undervisning og indlæringsvanskeligheder, som menes at forekomme for ca. halvdelen af mennesker med NF. At have indlæringsvanskeligheder betyder ikke at man ikke kan lære, men derimod at man lærer på en anden måde og at der skal tages hensyn dertil når undervisningen tilrettelægges.
NF-Danmark har i den senere år forøget sit fokus på sammenhængen mellem indlæringsvanskeligheder og NF, og har i den forbindelse haft en del faglige indlæg af adhd specialister, børneneuropsykologer og børneergoterapeuter herom på diverse kurser og årsmøder.
I mangel på dansk literatur og viden om emnet har foreningen således i 2012 fået oversat en omfattende folder herom fra Childrens Tumor Foundation i USA (se artikel herom). Det er ligeldes planen at udvide materialet til også at omfatte en kortere og mere letlæselig version om emnet.
Endeligt bliver der via hjemmesiden igangsat tiltag for erfaringsopsamlig og udveksling om efterskoler, neuropsykologer, støttepersoner olign. i lokalområderne.